11 Aralık 2012 Salı

Ispanaklı Kek

 
            Ispanaklı kek uzun süredir aşağıda görünen tarif defterimde vardı (evlenmeden önce tarifleri oluştururken defteri de kendim yapmıştım eski bir ajandanın üzerindeki deri bölümü çıkartıp kumaşla kaplayıp boncuklar ve güllerle süslemiştim) tarifi nereden aldım hatırlamıyorum ilk defa denedim eşim herkes gibi antep fıstıklı sandı ıspanak olduğunu söyleyince bir taraftan afiyetle yerken bir taraftan da kızdı kekte bile ot yediriyorsun bize diye :)
 
 
 
 
MALZEMELER
 
2 yumurta
1.5 su bardağı toz şeker
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1/2 su bardağı sıvıyağ
200 gr ıspanak (püre halinde 1/2 su bardağı)
 
YAPILIŞI
 
Ispanaklar yıkayıp doğrayın suyunu salana kadar kavurun. Blender ile püre haline getirin. Yurmurtaları çırpın şekeri ilave edip çırpmaya devam edin. Daha sonra içine sıvı yağ, vanilya, kabartma tozu, ıspanak püresini ve unu ilave edip karıştırın. 180 derece fırında 30-40 dk pişirin.
 
Afiyet Olsun...
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder