9 Ocak 2013 Çarşamba

Tek Muhallebi İki Tarif

 
Etimek tatlısı sık sık yaptığım tatlılardandır. Yılbaşı akşamı annem yapmamı istemişti yapıldı afiyetle yedik. Yanındaki nefis limonlu topkeki de teyzem yapmış Teyzoşumun ellerine sağlık :) Benimde aklımda kaç zamandır balkabaklı tatlıyı yapmak vardı annem çocukken yapardı bize ama tarifini hatırlayamadı hatırlayamadığı için bende bugün etimek tatlısının muhallebisini kullanarak yaptım.
 
 
 

ETİMEK TATLISI
 
1 paket sade etimek
1 lt süt
175 gr margarin
9 yemek kaşığı toz şeker
3 küçük kahve fincanı un
1 paket vanilya
 
Çikolatalı Sos İçin;
1 su br su
1/2 su br toz şeker
1,5 yemek kaşığı nişasta
1,5 yemek kaşığı kakao
 
Etimekleri Islatmak İçin;
1 su br toz şeker
2 su br su
 
 
Öncelikle etimekleri ıslatacağımız Şerbet için; teflon bir tencereye 1 bardak toz şekeri ilave edip karemelize olana kadar kavuruyoruz. Rengi dönüp karemelize olunca 2 bardak suyu ekliyoruz şekerlerin erimesini sağlayıp kaynatıp beklemesi için bir kenara alıyoruz. Muhallebi için; margarini kaynatmadan eritip unu ilave ediyoruz hızlı hızlı karıştırarak 3-4 dk kavuruyoruz. Sütü yavaş yavaş ilave edip karıştırıyoruz toz şekeri ilave edip göz göz kaynayıncaya kadar orta ateşte sürekli karıştırarak pişiriyoruz kaynamaya başlayınca 5 dk pişirip ocağı kapatıp vanilyayı ekleyelim. Mikserle 5 dk kadar çırpalım.
Etimekleri dikdörtgen bir borcama dizip üzerine şerbeti ilave ediyoruz. Üzerine sıcak muhallebiyi ekleyip yüzeyini düzlüyoruz.  Sos İçin; su ve toz şekeri kaynatalım ayrı bir yerde nişasta ve kakaoyu 1/2 su bardağı su ile eritip kaynayan şekerli suya sürekli karıştırarak ilave edelim. Sosu da tatlının üzerine ilave edip soğumaya bırakalım. Soğuyunca buzdolabında 1-2 saat dinlendirerek servis yapalım.
 
BALKABAKLI TATLI
 
1 kg bal kabağı
1 su br toz şeker
1,5 paket pötibör bisküvi
1 paket krem şanti
1 su br süt
 
 Akşamdan balkabaklarını doğrayıp toz şekeri ilave ederek beklettim. Ertesi gün pişirdim patates ezici ile ezdim. Etimek tatlısındaki muhallebiyi pişirdim. Dikdörtgen borcama bisküvileri dizip üzerine ezmiş olduğum balkabağını ilave edip düzleştirdim üzerine muhallebiyi döküp düzleştirdim bisküviler bitene kadar işlemi tekrarlayıp en üstüne krem şantiyi hazırladım. Üzerini düzeltip dolapta dinlendirip servis yapalım.
 
Afiyet Olsun...
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder